Adresováno:
Prezidentu České republiky Miloši Zemanovi
Parlamentu a vládě České republiky
Politickým stranám a uskupením
Občanským Spolkům a Iniciativám
Zástupcům médií a široké veřejnosti
12.03.2016
Projekt
„Pět kroků“
řešících migrační krizi
Vážené dámy a Vážení pánové,
již od počátku roku 2015 jsme stejně jako mnoho českých občanů a dalších občanů ostatních evropských států velmi znepokojeni situací vyplývající z ilegální migrace ze Středního východu a Turecka. Podle oficiálních statistik na Evropský kontinent přicházejí zhruba z 80% nezákonnou cestou lidé, kteří nemají nárok na poskytnutí azylu dle platných národních a mezinárodních úmluv a zákonů, a to zejména Ženevských úmluv, Dublinských dohod a vnitřních azylových zákonů jednotlivých evropských států.
Vláda České republiky již odsouhlasila pobyt těchto ilegálních migrantů na území České republiky, a proto se obáváme, že by mohlo dojít k výraznému zhoršení ekonomické 1), zdravotní 2), sociální 3) a bezpečnostní 4) situce v České republice.
Tyto obavy pramení nejen z každodenního zpravodajství veřejnoprávních a soukromých zahraničních médií, ale i z osobních zkušeností s některými z těchto ilegálních migrantů.
V této souvislosti Vás žádáme o podporu uskutečnění následujících pěti kroků, které jsou podle našeho uvážení stěžejní při řešení migrační krize a na kterých si zásadně trváme.
I. Trvalá ochrana státních hranic a zavedení pohraniční policie
II. Rozvázání diplomatických vztahů z Tureckem
III. Přijetí Prováděcího zákona o referendu
IV. Vyhlášení referenda o vystoupení z EU a NATO
V. Vyloučení Iislámu z oficiálně uznaných náboženství v České republice
I.Trvalá ochrana státních hranic a zavedení pohraniční policie
Požadujeme stažení veškerých českých vojenských sil působících v zahraničí, které se momentálně účastní vojenských cvičení a které jsou nasazeny do akcí, které nejsou humanitárního charakteru. Vzhledem k tomu, že se dávají do pohybu další migrační vlny je zde vysoká pravděpodobnost, že Německo, Rakousko a další cílové státy v západní Evropě přestanou ilegální imigranty přijímat a uzavřou státní hranice. Příslušníci armády musí být připraveni podél státních hranic naše hranice neprodyšně uzavřít v momentě, kdy se migrační vlna převalí do Evropy. Nasazení vojáci a policisté musí plnit obranou funkci, to znamená žádného ilegálního imigranta do země nevpustit.
Dále požadujeme zavedení pohraniční policie, která bude postupně doplňovat a nahrazovat příslušníky Armády ČR.
Odůvodnění:
Evropská Unie není schopná zajistit ochranu vnějších hranic Schengenského prostoru v době, kdy do Evropy již několik měsíců ilegálně přicházejí lidé z Dálného Východu a z Turecka. U těchto osob není možné zjistit jejich totožnost, původ a důvody jejich migrace. Již několikrát jsme byli svědky toho, že velká část těchto ilegálních imigrantů představuje vážná rizika pro obyvatelstvo.
Zavedení pohraniční policie přinese České republice pouze výhody. Zvýší se záchyt osob převážejících drogy a jiné ilegální látky zejména do Spolkové republiky Německo, kdy Německo na tento problém již dlouhodobě v rámci několika let upozorňuje. Vzniknou nová pracovní míst pro lidi hlavně v pohraničních oblastech, které jsou z pravidla oblastmi s nejvyšší nezaměstnaností. Především bude možné ihned reagovat na blížící se hrozbu nelegálního překročení státních hranic nežádoucími osobami.
II. Rozvázání diplomatických vztahů z Tureckem
Jednoznačně jsme se shodli na tom, že turecká vláda v čele s tureckým prezidentem představuje vysoké bezpečnostní riziko nejen pro Českou republiku, ale pro celou Evropu a proto jako projev protestu nesouhlasu s politickou situací v Turecku požadujeme okamžité stažení českého velvyslance v Turecku pana Mgr. Pavla Kafky zpět do České republiky a vyhoštění tureckého velvyslance J.E. Ahmet Necati BIGALI. A to do doby, než do čela státu nastoupí prezident a vláda, která ctí a zachovává demokratické principy.
Odůvodnění:
Zásadně odmítáme další udržování diplomatických vztahů se zemí, které vládne prezident Recep Tayyip Erdoğan. Turecký prezident prostřednictvím své politické strany AKP spojuje Islám s politikou, tudíž Turecko již nelze nadále posuzovat jako sekulární stát, porušuje lidská práva, práva žen a práva svobody projevu, ovlivňuje veřejná média, vydírá Evropskou Unii uprchlíky a ilegálními imigranty a vykazuje všechny znaky diktátora. Jako další důvod uvádíme skutečnost, že tento prezident oslavuje Osmánskou říši a její vůdce, kteří na Arménech na počátku dvacátého století provedli genocidu národa.
III. Přijetí Prováděcího zákona o referendu
Požadujeme okamžité přijetí Prováděcího zákona o referendu v takovém znění, aby lidé měli možnost rozhodnout o otázkách týkajících se bezpečnosti státu (vyjma otázek se statusem přísného utajení), vstupu České republiky do mezinárodních organizací, stejně tak jako o vystoupení z těchto organizací a uzavíráním mezinárodních smluv.
Odůvodnění:
V roce 1992 lid nedostal možnost vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas s rozdělením Československé Federativní republiky, stejně jako mu nebylo umožněno rozhodnout o vstupu do Evropské Unie, přijetí či zamítnutí Lisabonské smlouvy a ani se nemohl vyslovit pro a nebo proti takzvanému „Humanitárnímu bombardování Kosova“. Česká vláda má v současné poznatky o tom, že kolem 80% oyvatel České republiky nesouhlasí s přijímáním ilegálních imigrantů na své státní území a přesto jedná v této otázce na odpor svým občanům. Pro nás je neakceptovatelné, aby jakákoliv vláda rozhodovala proti vůli svých občanů hlavně ve výše uvedených otázkách a proto požadujeme přijetí tohoto zákona.
IV. Vyhlášení referenda o vystoupení z EU a NATO
V návaznosti s přijetím Prováděcího zákona o referendu podle našich požadavků požadujeme co nejrychlejší vyhlášení Referenda o vystoupení z EU a NATO. Považujeme další setrvání České republiky v těchto mezinárodních organizacích za velmi rizikové, a to hlavně z bezpečnostního hlediska. Jsme přesvědčeni o tom, že vládní kroky Evropské Unie vystavují občany České republiky rizikům zhoršení situace v oblasti ekonomické 1), zdravotní 2), sociální 3) a bezpečnostní.
Odůvodnění:
NATO vnímáme jako mezinárodní organizaci, která provádí vojenské akce bez mandátu OSN, i když je tím vázána. V občanech vyvolává NATO velké pochybnosti v přístupu směrem k Ruské federaci a jeho působení v Africe a na Středním východě. Pro nás je naprosto neakceptovatelné, aby Česká republika působila ve vojenské mezinárodní organizaci za situace, kdy členem této organizace je i Turecko, které zde má druhou nejpočetnější armádu a momentálně představuje pro celou Evropu velké riziko.
Nebráníme se podpisům dílčích smluv s NATO, ale pouze takových, které jsou čistě humanitárního charakteru. Naprosto odmítáme smlouvy zavazující nás k účastem na útočných operacích, pokud o tom nerozhodnou občané v referendu.
Nebráníme se zachování smlouvy o volném pohybu osob a volného trhu. Vymezujeme si však právo v případě potřeby uzavřít státní hranice kdykoliv, kdy se naskytnou důvody ohrožení bezpečnosti.
V.Vyloučení Islámu z oficiálně uznaných náboženství v České republice
Požadujeme okamžité vyloučení Islámu z oficiálně uznaných náboženství v České republice.
Odůvodnění:
Dospěli jsme k závěru, že Islám nelze považovat za (nebo pouze za) náboženství, protože:
a) V některých arabských zemích je součástí politiky a uplatňuje se zde islámské právo Šaríja neslučitelné s demokratickými principy Evropských států.. Česká republika stejně jako ostatní Evropské státy jsou státy sekulárními a implementace Islámu do Evropských zemí je nemožná.
b) Přívrženci Islámu jsou rozděleni do 68. Skupin, kde každá z těchto skupin vykládá Islám rozdílně. V Evropě není politická vůle a neexistují zákonné prostředky k tomu, aby se v Evrpoských státech měli možnost usidlovat pouze muslimové hlásající se k Islámu ve smyslu zákona; u nás (Předpis č. 3/2002 Sb./Zákon o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností a o změně některých zákonů (zákon o církvích a náboženských společnostech) ) a byli vylučováni ti, kteří uznávají radikální formu Islámu nebo jeho s demokratickými principy neslučitelnými částmi, jakým je například právo Šaría.
Jsme si jisti, že v případě vyloučení Islámu z oficiálně uznaných náboženství v České republice dojde ke zklidnění veřejného mínění a obav obyvatel týkajících se radikálního Islámu, sníží se riziko výskytu radikálních islamistů na našem území a opadne zájem o pobývání ilegálních imigrantů na našem území. Dále tento krok oslabí pravicově radikální skupiny působící v ČR. Vyloučení Islámu z oficiálně uznaných náboženství nevylučuje v tomto případě krátkodobé pobyty muslimů hlásícím se k islámu z řad obchodníků nebo turistů a to za stávajících bezpečnostních předpisů. Tato změna se také nesmí odrazit na muslimské menšině (a to ve smyslu jejich dalšího pobytu na našem území) žijící v rámci zákona na území České republiky.
1) Ekonomická situace by se mohla zhoršit v důsledku vynakládání nezbytných prostředků zajišťujících běžnou péči o ilegálního imigranta, kam patří výdaje na stravu, ubytování a s tím spojené poplatky, zdravotní a sociální pojištění, vzdělání a školení, platby neziskovým organizacím působícím v oblasti integrace a migrace, personálu zajišťujícímu péči o migranty, policistům a další. S přihlédnutím k německým statistikám, které udavají počet ilegálních migrantů kolem 60%, jejichž vzdělání nedoshuje znalostí školáka sedmé třídy základní školy se obáváme, že zaměstnavatelnost u několika těchto migrantů by mohla být až za několik let, pro většinu těchto migrantů nebude možné nalézt vhodné pracovní uplatnění a zůstanou odkázáni na státní příspěvky.
2) V Německu byli zachyceni v řadách ilegálních imigrantů lidé s plicními a dalšími onemocněními, která se v Evropě již po několik stovek let nevyskytují a kde jsou některá z nich rychle přenosná. Láčba těchto nemocí je velmi finančně náročná a vyžaduje karanténu. Domníváme se, že by mohli mezi dalšími ilegálními imigranty být lidé, kteří jsou nakaženi takovými chorobami a tyto choroby by se mohli přenést na občany České republiky.
3) Již s příchodem ilegálních imigrantů začalo mezi částí obyatelstva docházet k sociálnímu pnutí. Skupiny domácích obyvatel se názorově na migrační krizi rozdělily a v sousedním Německu dochází mezi těmito skupinami – přívrženci a odpůrci migrační politiky – ke slovním i fyzickým střetům. Ke střetům také dochází mezi samotnými migranty a to z důvodů náboženských a etnických rozdílností. Dále posilují pravicově extremistická hnutí a uskupení a domníváme se, že by se takto mohla začít chovat i česká společnost.
4) Na základě zkušeností z Francie, kde se prokázalo, že za posledními teroristickými útoky stály i osoby z řad ilegálních imigrantů a zkušeností z Německa, kde bylo od vypuknutí migrační krize odhaleno několik připravovaných teroristických útoků se obáváme příchodu teroristů z řad IS na naše území. Vysoký počet ilegálních imigrantů napadá v západoevropských zemích převážně ženy, vyjímky netvoří dle dostupných zpráv ani děti. Domníváme se, že přijímání ilegálních imigrantů představuje vysoké bezpečnostní riziko pro občany České republiky.